Cryptocurrency’s: ook voor retailers een ideale betaalmogelijkheid
Als jij een eigen bedrijf hebt, dan zal je misschien wel eens nagedacht hebben over de verschillende manieren waarop jouw klanten voor je goederen of diensten moeten betalen. Het is altijd goed om een aantal betaalmogelijkheden aan te bieden, zodat je doelgroep groter wordt.
Een valuta die je dan niet moet vergeten is een cryptocurrency. Steeds meer mensen besluiten deze te kopen bij een exchange (Bitvavo bijvoorbeeld) en er vervolgens mee te betalen. Voor consumenten is dit snel, goedkoop en veilig, maar ook voor retailers zitten hier belangrijke voordelen aan verbonden.
Onmiddellijk, veilig en goedkoop
Als jouw klanten geld overmaken dan staat dit regelmatig niet direct op je zakelijke rekening. Het blijft eerst een tijdje hangen bij de bank voordat je het krijgt. Als je vraagt om een digitale munt, dan staat het onmiddellijk in je wallet.
Je kunt het ook gebruiken als alternatief voor pinnen. In plaats van een tarief te moeten betalen voor de transacties die voor jou verwerkt worden, kun je de klant een QR code geven en de digitale valuta is zo overgemaakt. Voor fysieke retailers kunnen digitale munteenheden dus geld besparen. De meest toegepaste crypto voor webwinkels en fysieke winkels is de Bitcoin.
Geen problemen met wisselkoersen
Bied jij jouw diensten ook aan in het buitenland, bijvoorbeeld omdat je vertaler bent, dan kan het zijn dat je te maken krijgt met verschillende valuta’s. De klant maakt het geld in Engelse ponden over en jij wilt het in euro’s.
Het moet dus altijd worden omgezet en dan ben je afhankelijk van de wisselkoers die de bank hanteert. Met digitale valuta heb je hier geen last van en kun je van een klant in Groot Brittannië exact hetzelfde bedrag vragen als van een klant in de Verenigde Staten. Ook hier weer staat het direct in je wallet, zonder er weken op te hoeven wachten. Voor retailers en dienstverleners zijn crypto’s dus echt ideaal.